Hyper active part 1

The most hyperactive cat I haven get. haha..... kekucing ni dah lama jadi hyperactive sebab tunjuk ajar oleh tuan dia. So nampaknya this cat have a very fun life with me here.

Ok menyebut pasal hyperactive ni, kebanyakkan individu berjaya dalam bidang masing-masing mempunyai kecenderungan minat yang mendalam terhadap sesuatu aktiviti. Mana tidaknya pukul 4 pagi duk asyik lagi dengan aktiviti kesukaan beliau. Dunia dah jadi milik fantasi aktiviti yang sangat menyeronokkan.

So saya nak kongsi satu perkara. Masa dulu kalau bab menulis dan mengkaji pasal pemasaran online ni saya jadi mengantuk dan mual dalam minit pertama sehingga akhirnya. Kadang-kadang adalah mari mood rajin but everytime is mengantuk time bila nak update blog dan buat kajian SEO. So sekarang apa yang boleh menjana rasa exited saya terhadap aktiviti yang memberi manfaat ni.

1) Cuba ingat kembali emosi exited yang pernah dilalui. Sebagai contoh apa aktiviti yang pernah buat gua tak tidur sampai pukul 4 pagi. Cuba teka? hahaha  bermain Video Game jawapanya. Gua pernah tak tidur sampai pukul 5 pagi sebab tabiat yang kurang berfaedah ni, tapi sangat menyeronokkan.

2) Cuba kaitkan emosi keseronokkan tersebut sebelum aktiviti kerja. Contohnya kalo sebelum lakukan aktiviti kerja lakukan aktiviti menyeronokkan dan capture emosi exited dan seronok tu. Bila dah rasa so dapat teruskan buat aktiviti kerja.

Kaedah ni berkesan bagi saya dan memang power dengan amalan konsisten saya dapat duk depan laptop sampai pukul 4 pagi untuk berseronok dengan aktiviti kerja online marketing. Hope suatu hari nanti aktiviti ni akan menjana pendapatan super power. Aminnn...

Comments

Muttallif said…
Insya-Allah. Befitu rupanya NLP. Tapi, SEO kalau betul caranya memang boleh melonjakkan jualan.
Fid"s said…
For tallif, SEO akan meningkat jika kita buat blog dengan minat mendalam
Fid"s said…
Semoga en. BOni dimurahkan rezeki
Woofer Storm said…
usaha tangga kejayaan..moga2 berjaya k..amin3
Fid"s said…
good luck to woofer

Popular Posts