Internet Marketing ..Why?

Profit daripada internet amat memberangsangkan. Gua tak pasti kenapa gua cakap macamtu. But this all, is right. Kisah gua bebudak kampung, non graduate because have an injury kecederaan bersukan masa ambil jurusan kejuruteraan rekabentuk. Saya sedih kerana tercicir kerana kecederaan tersebut menyebabkan leher cedera dan menyebabkan gua mengalami chronic pain dan tak dapat meneruskan pengajian. So kerja and masa depan pun terbengkalai haha.

You all semua tahu, saya sangat sedih bila tahu ketinggalan dengan rakan-rakan yang semuanya jadi engineer. Fuh, hebat carrier tu. So tak boleh jadi macamni saya thought. So race is still running. Saya guna platform untuk bersaing dengan rakan-rakan yang agak suka perli yang cakap saya duk belakang mereka ketinggalan. Soooo what.

First, saya guna platform internet untuk tambah ilmu dan fikir untuk bersaing dengan kekurangan upaya ni. Guna platform nih sebaik-baiknya. Performance? dari motor buruk dapat beli kereta(new) modyfied secukupnya. Haha performance ni bukan earning yang dapat dari internet marketing tapi dari ilmu yang gua cedok dari ICT ni selama 5 Tahun!

Datang kawan gua sorang datang impress. Dulu kitaorang fire you ramai-ramai. Tapi sekarang friendly, Friendly la sebab suka berGeng dengan improve person LOL. Saya support semua blogger yang addicted dengan dunia ni. Hope you all semua dapat profit dari ICT ni.

fyi , gua tertarik dengan internet kerana semasa study dulu belajar CAD. Computer Addit Design. Software for design engineering.

Satu cara design masa depan...

MATLAMAT----> STRATEGI(cara kerja)--->EXECUTE(tindakan)----->HASIL

strategi adalah list cara kerja dan mesti ditulis dan sentiasa diubah untuk lebih effisyen. Jangan putus asa bila hadapi failed(kegagalan) kerana ia adalah sebagai maklumbalas untuk kita sentiasa mengubah strategi dan teruskan usaha. Berkesannya startegi ni adalah 3 matlamat besar gua tercapai masa 27 tahun(2012).

Matlamat 4 adalah membina rumah idaman dan alhamdullilah akan tercapai tak lama lagi. Satu lagi jangan lupa LHDN cukai sebab tanggungjawab kita semua untuk membangunkan negara kita ni. Terima kasih kepada guru online yang tak kenal saya haha. En. Irfan Khairi dengan Newletter melalui e-mail. Beliau adalah seorang jutawan terkenal. Dato' Azman Ching Jutawan MLM. melalui ceramah beliau di Kuala Lumpur. En. Azizi Ali melalui buku beliau yang penuh dengan kisah untuk maju dalam financial(kewangan).

Ramai lagi yang bagi impression pada gua how to perform performance. Salah seorang lagi ialah En. Abdul Manah kat kampung gua. Fuh dasyat gile Kereta Jaguar, Porsche dan Toyota Harrier mainan dia. Beliau pernah sponsor duit dari poket untuk hantar gua belajar bab Bisnes kat KL. Mereka semua ni saya kenal melalui platform Internet. So jangan anggap semua jutawan kedekut ilmu yep. Nak bijak berkawanla dengan orang bijak ok.
Have a nice day.

Comments

Muttallif said…
Tahniah kepada yang dimaksudkan diatas kerana kejayaan tersebut. Hanya dengan belajar melalui Youtube adalah salah satu perkara yang hebat.

Saya tertarik dengan satu perkataan, "platform". Bina platform dan yakin akan berjaya diatasnya. Jadi, insya-allah kita kan berjaya.

Design masa depan.
Matlamat --> Strategi --> Bertindak --> Hasil.

Basic formula tapi kesan yang sangat besar :)

Nice thinking, nice entri and nice presentation. See ya

Popular Posts